update readme
This commit is contained in:
parent
edd45ad8bb
commit
741c448940
@ -44,10 +44,15 @@
|
|||||||
|
|
||||||
10. Look at the result in the game. Render supports reloading materials on the fly through the console command `rt_debug_reload_patches` (`bind g rt_debug_reload_patches`), but if you want to change the same texture you need to temporarily add to the material line `"force_reload" "1"` (at the moment render can not determine itself changed texture or not).
|
10. Look at the result in the game. Render supports reloading materials on the fly through the console command `rt_debug_reload_patches` (`bind g rt_debug_reload_patches`), but if you want to change the same texture you need to temporarily add to the material line `"force_reload" "1"` (at the moment render can not determine itself changed texture or not).
|
||||||
|
|
||||||
11. When the material is ready, commit the change to your fork and put a pull-request in the main repository. If you did everything correctly, your changes will go into the main repository. Afterwards, you can reset your repository to the current main repository stage:
|
11. When the material is ready, commit the change to your fork and put a pull-request in the main repository. If you did everything correctly, your changes will go into the main repository.
|
||||||
|
|
||||||
|
12. From time to time you should update your repository to the current state of the main repository:
|
||||||
|
|
||||||
```bash
|
```bash
|
||||||
git remote add upstream https://rtxash.omgwtf.ru/Half-Life-RTX/Half-Life-PBR
|
git remote add upstream https://rtxash.omgwtf.ru/Half-Life-RTX/Half-Life-PBR
|
||||||
|
git pull upstream master
|
||||||
|
|
||||||
|
# if something goes wrong you can reset your repository
|
||||||
git fetch upstream
|
git fetch upstream
|
||||||
git checkout master
|
git checkout master
|
||||||
git reset --hard upstream/master
|
git reset --hard upstream/master
|
||||||
|
@ -44,10 +44,15 @@
|
|||||||
|
|
||||||
10. Смотрим на результат в игре. Рендер поддерживает перезагрузку материалов на лету через консольную команду `rt_debug_reload_patches` (`bind g rt_debug_reload_patches`), однако если вы хотите менять одну и ту же текстуру вам потребуется временно добавить в материал строку `"force_reload" "1"` (на данный момент рендер не может сам определить изменялась текстура или нет).
|
10. Смотрим на результат в игре. Рендер поддерживает перезагрузку материалов на лету через консольную команду `rt_debug_reload_patches` (`bind g rt_debug_reload_patches`), однако если вы хотите менять одну и ту же текстуру вам потребуется временно добавить в материал строку `"force_reload" "1"` (на данный момент рендер не может сам определить изменялась текстура или нет).
|
||||||
|
|
||||||
11. Когда материал готов, коммитим в свой форк изменение и выставляем пулл реквест в основной репозиторий. Если вы всё сделали правильно ваши изменения уйдут в основной репозиторий. После вы можете сбросить состояние своего репозитория до актуального основного так:
|
11. Когда материал готов, коммитим в свой форк изменение и выставляем пулл реквест в основной репозиторий. Если вы всё сделали правильно ваши изменения уйдут в основной репозиторий.
|
||||||
|
|
||||||
|
12. Время от времени нужно обновлять свой репозиторий до актуального состояния основного репозитория:
|
||||||
|
|
||||||
```bash
|
```bash
|
||||||
git remote add upstream https://rtxash.omgwtf.ru/Half-Life-RTX/Half-Life-PBR
|
git remote add upstream https://rtxash.omgwtf.ru/Half-Life-RTX/Half-Life-PBR
|
||||||
|
git pull upstream master
|
||||||
|
|
||||||
|
# если что-то пошло не так вы можете сбросить свой репозиторий
|
||||||
git fetch upstream
|
git fetch upstream
|
||||||
git checkout master
|
git checkout master
|
||||||
git reset --hard upstream/master
|
git reset --hard upstream/master
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user